czwartek, 21 lutego 2013

Muffinki jogurtowe

W tym tygodniu postanowiłyśmy przetestować przepis na muffinki jogurtowe. Tak jak poprzednio, skorzystałam z przepisu umieszczonego na blogu http://kulinarnie.blogspot.com.
Przepis jest na 6 sztuk, ja zwiększyłam ilość do 12 sztuk, i nieco zmodyfikowałam kolejność łączenia składników.

1,5 szkl mąki
0,5 szkl cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
2 jajka
400 g jogurtu o ulubionym smaku, (my przetestowałyśmy już jogurt truskawkowy i owoce leśne)
120g roztopionej margaryny ( wykorzystałam masło roślinne)

W jednym naczyniu łączymy wszystkie suche składniki, które następnie powoli wsypujemy do rozpuszczonej margaryny. W miarę jak ciasto gęstnieje dodajemy jogurt i jajka.
Pieczemy 25 minut w temp 180 stopni.
Muffinki wyszły mięciutkie i pyszne. Dziewczyny stwierdziły, że pyszniejszych jeszcze nie jadły. Nie mogły się tylko zdecydować, które były lepsze. Te z jogurtem truskawkowym, czy owoce leśne. Fakt, trudny wybór. I tyle jeszcze różnych smaków do przetestowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz